Την τεράστια αδικία και επιβάρυνση που υφίστανται οι 100.000 και πλέον ιδιοκτήτες μικρών σκαφών,  κάτω των τριών μέτρων, ακόμη και φουσκωτών, με τη φορολογική πολιτική που ακολουθεί η Κυβέρνηση της ΝΔ, φέρνει στο Εθνικό Κοινοβούλιο ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ και τ. Υφυπουργός Πολιτισμού Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης. Η ερώτηση κατατέθηκε την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου και απευθύνεται στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Κωστή Χατζηδάκη.

Συμφώνως με το κείμενο της ερώτησης οι αλλαγές στη φορολογία αποτελούν ένα νέο «χαράτσι», ποσού από 100 έως 200 ευρώ αναλόγως του μήκους του σκάφους, στους ιδιοκτήτες  ερασιτεχνικών σκαφών αναψυχής μικρού και μεσαίου μεγέθους. Με τη νέα ρύθμιση ορίζεται ότι για τη βεβαίωση και τη πληρωμή του φόρου κάθε ιδιοκτήτης σκάφους οφείλει να υποβάλει δήλωση φόρου πλοίων β’ κατηγορίας σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή του taxisnet. Ο φόρος, αφού βεβαιωθεί, πρέπει να πληρωθεί σε δύο δόσεις, είτε εφάπαξ έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Η υποβολή των δηλώσεων πρέπει να γίνεται από τους υπόχρεους ιδιοκτήτες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Μαρτίου του ίδιου έτους πληρωμής του φόρου. Τέλος, η νέα ρύθμιση ισχύει για την εκμετάλλευση των πλοίων από το έτος 2023 και μετά.

Με δεδομένο ότι πολλοί εκ των ιδιοκτητών των σκαφών δεν γνώριζαν τη νέα τους υποχρέωση και έχασαν τη προθεσμία της υποβολής των δηλώσεων, ιδίως  για το έτος 2023, έως 26-7-2024, αποφασίσθηκε με σχετική απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών  Χρήστου Δήμα και του διοικητή της ΑΑΔΕ Γεωργίου Πιτσιλή η παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων μέχρι την 26η Σεπτεμβρίου.

Άραγε ποιά είναι εκείνη η δημοσιονομική ανάγκη που ώθησε το Υπουργείο σας στην επιβολή φόρου και πάση θυσία «διασφάλιση» της είσπραξης του φόρου σε κατ’ ουσίαν μικρές βάρκες και μικρά σκάφη αναψυχής. Είναι απορίας άξιον ότι υποχρεούνται περί τους 100.000 ιδιοκτήτες να πληρώνουν ετησίως φόρο για ερασιτεχνικά σκάφη αναψυχής, δηλαδή για απλές μικρές βάρκες, φουσκωτά, μικρά ταχύπλοα κτλ, χάριν μίας «ομοιόμορφης φορολογικής αντιμετώπισης». Ωστόσο, ουδόλως γίνεται αντιληπτό ποιά είναι η «αδικία» που εν προκειμένω αντιμετωπίζεται με την «ομοιόμορφη φορολογική αντιμετώπιση» και έναντι ποιών. Οι ιδιοκτήτες των πολύ μικρών αυτών σκαφών ευλόγως αντιδρούν, αφού η κατοχή μίας πολύ μικρής βάρκας αναψυχής, ακόμη και κωπήλατης, που σε ορισμένες περιπτώσεις το κόστος αγοράς της δεν έχει ξεπεράσει τα 2.500 ευρώ, δεν μπορεί να αποτελεί περιουσιακό στοιχείο που υπόκειται σε ετήσια φορολόγηση, αποκλειστικώς και μόνον με βάση το μήκος (και όχι για παράδειγμα και το έτος κατασκευής).  

Ο κ. Νικητιάδης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ποιά είναι η δημοσιονομική ανάγκη που εξυπηρετείται με τη συγκεκριμένη ρύθμιση και ποιος είναι ο δημοσιονομικός στόχος  που έχει τεθεί από την είσπραξη του νέου φόρου; Τι ακριβώς αφορά η «ομοιόμορφη φορολογική αντιμετώπιση» που τίθεται ως μακροχρόνιος στόχος της εν λόγω διάταξης και ποιές περιπτώσεις πλοίων επιχειρείτε να εξομοιώσετε φορολογικά; Είναι δίκαιη η εν λόγω εξομοίωση; Με ποιά κριτήρια καθορίστηκε η διακύμανση του ποσού του φόρου από 100 έως 200 ευρώ και για ποιό λόγο μοναδικό κριτήριο της διακύμανσης αποτελεί το μήκος του σκάφους και όχι, για παράδειγμα, και η παλαιότητά του;   ,

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδεχτείτε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookie.

Close Popup
Privacy Settings saved!
Ρυθμίσεις απορρήτου

Όταν επισκέπτεστε οποιονδήποτε ιστότοπο, ενδέχεται να αποθηκεύσει ή να ανακτήσει πληροφορίες στο πρόγραμμα περιήγησής σας, κυρίως με τη μορφή cookies. Ελέγξτε τις προσωπικές σας Υπηρεσίες Cookie εδώ.

Αυτά τα cookies είναι απαραίτητα για να λειτουργήσει ο ιστότοπος και δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί στα συστήματά μας.

Τεχνικά Cookies
Για τη χρήση αυτού του ιστότοπου χρησιμοποιούμε τα παρακάτω cookies που απαιτούνται από τεχνική άποψη
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Απορρίψη όλων των υπηρεσιών
Απομνημόνευση επιλογών
Δέχομαι όλες τις υπηρεσίες
Open Privacy settings